دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1399 - 12:27
زرنگار در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

تبیین ابعاد رسیدن به زندگی موفق/ تلاش برای ازدواج موفق و تشکیل خانواده مطابق با سبک زندگی اسلامی

معاون بانوان بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: با اختصاص وقت به خانواده، احترام به همسر و خانواده‌ او، نظم و برنامه‌ریزی، نشاط‌آفرینی، مثبت‌نگری، قناعت، رشد و کمال خانواده و پایش مستمر می‌توان به خانواده‌‌ موفق مستحکم دست یافت.
کد خبر : 502989
marriage-tips.jpg

طاهره زرنگار در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) اظهار کرد: برای ازدواج موفق و تشکیل خانواده مطابق با سبک زندگی اسلامی می‌توان با بهره‌گیری صحیح از فرهنگ اصیلِ دینی، پرهیز از فرهنگ‌های نامناسب در جامعه‌ اسلامی، توجه به مرحله‌ انتخاب صحیح همسر با رعایت معیارها و ملاک‌های مناسبِ سبک زندگی اسلامیِ آمیخته با آموزه‌های فراوان اخلاقی، تنش‌ها و آسیب‌های روحی، روانی و جسمی خانواده‌ها را کاهش داد‌ و افراد جامعه را به تکامل، تعادل و سلامت کامل جسمی و روحی هدایت کرد.


وی افزود: عشق هدیه‌ای الهی است که خداوند متعال با عقد ازدواج به همسران عطا می‌فرماید و پیوند زناشویی، رابطه‌ای مقدس و پاک است که متأسفانه امروزه به تقدس پیوند زناشویی کمتر بها داده می‌شود. این وظیفه‌ ماست که با آبیاری این نهال، آن را قوی و تنومند سازیم و بدانیم که اگر این نهال، آب کافی و نور لازم نداشته باشد، خشک خواهد شد.


معاون بانوان بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با بیان اینکه آموزش و کاربست مهارت‌های زندگی اسلامی لازم و ضروری است، گفت: این مهارت‌ها در سه بُعد شناختی، عاطفی و رفتاری تعریف می‌شود؛ در بعد شناختی، مؤلفه‌هایی نظیر اصلاح باورها، توجه به تفاوت‌های زنان و مردان (از نظر جسمی، فیزیولوژیکی، عاطفی، روانی، رفتاری و عملکردی، خواسته‌ها و توقعات)، توجه به تفاوت نقش‌ها و توجه به تفاوت‌های فردی و آشنایی با حقوق همسر وجود دارد.


زرنگار خاطرنشان کرد: در بعد عاطفی مطالبی مانند توجه به عواطف و احساسات، اظهار محبت و پاسخگویی به نیازهای عاطفی مطرح می‌شود. در بعد رفتاری با اختصاص وقت به خانواده، احترام به همسر و خانواده‌ او، تشکر از همسر، کشف خوبی‌های همسر، ارتباط کلامی نیکو با همسر، روابط زناشویی مطلوب، رسیدگی به امور خانه، تنظیم ارتباطات اجتماعی با مسئولیت‌های خانوادگی، جمع‌گرایی در خانواده، نظم و برنامه‌ریزی، نشاط‌آفرینی، مثبت‌نگری، قناعت، رشد و کمال خانواده و پایش مستمر می‌توان به خانواده‌‌ موفق مستحکم، دست یافت.


انتهای پیام/۴۱۱۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته